Zoeken in deze blog

donderdag 19 juni 2014



Beste Alex  / UltraBikes powermeters,

Ik heb zo’n 2 maanden geleden bij jou in Kerkrade een Stages cycling powermeter gekocht (ultegra). Ik ben er flink mee aan de slag gegaan, zowel op de fiets als met boek/computer en wellicht leuk om wat eerste reakties te horen.

Ik ben super enthousiast ! het geeft een hele leuke, nieuwe en gecontroleerde dimensie aan fietsen / trainen. Meten=weten.

·         Over de powermeter zelf kan ik kort zijn; het ding doet gewoon wat het moet doen. Batterijtje al wel moeten vervangen, kalibreren gaat snel/simpel, 1x een software update gedaan (2 weken geleden) en nooit problemen gehad met mn ANT+ verbinding met m’n oude vertrouwde Garmin 705. Kan natuurlijk niets zeggen over de nauwkeurigheid, maar ben erg tevreden over het betrouwbare en eenvoudige gebruik.

·         Qua software gebruik ik Golden Cheetah, al heb ik ook WKO+ 3.0 aangeschaft. Maar GC vind ik makkelijker en heb voor mezelf een paar nuttige views gemaakt (denk ik J ). Maar ook Strava geeft een hele nieuwe dimensie als je een route + power data upload; met een Premium account kun je ook hier veel zien over je power op specifieke Strava segmenten (=klim), power distribution en performance management.

·         Ik heb eea. gelezen en de software bevestigd in feite m’n fiets-profiel; ik ben absoluut geen sprinter, maar veel meer een duur-sporter; langer een hoog vermogen kunnen leveren, maar niet echt dynamisch kunnen pieken/sprinten. Dit was met met alle jaren marathon-schaatsen natuurlijk ook al wel opgevallen, maar de software bevestigd dit.

·         Ik probeer wel meer te intervallen (maar dan liever langer, 1 min – 1 uur). Vind het erg mooi dat de software achteraf al je intervallen er zo ‘uitplukt’.

·         Zie bijgevoegd wat grafiekjes van GC; ik ga proberen te pieken op 6 juli, de Dolomieten marathon. Nu nog even wat doortrainen en dan de tapering off… voel me net een prof J

Als je nog tips / advies hebt, hoor ik het graag. Ben een tevreden Stages powermeter klant !

Gr vanaf trainings kamp Tenerife,

Andre

Geen opmerkingen: