Zoeken in deze blog

maandag 14 februari 2011


Dagboek VACUsport dag 3
Blessure ?
Vandaag heb ik mijn rustdag gepland. Die bestaat uit ’s ochtends de derde sessie in de VACUsport.
Vervolgens zal ik de rest van de dag bij hardloopspeciaalzaak Wilma Running werken.
Gisteravond kwam ik eigenlijk tot de ontdekking dat ik geen last meer heb gehad van mijn voetblessure. Toch wel wekenlang twitterde ik regelmatig over klachten in mijn voet. Zo stond ik een week geleden op zaterdag met een pijnlijke voet te werken. Nu heb ik een aantal dagen pittig trainen erop zitten, en heb ik nergens last van. Niet voor de training, niet tijdens de training en niet na de training. Je kunt natuurlijk nooit met 100% zekerheid zeggen dat het door de VACUsport komt. En er zullen vast meerdere factoren van invloed zijn. Maar bij een blessure zal veel trainen zeker niet bevorderlijk zijn, en dat is wel wat ik heb kunnen doen sinds ik in de VACUsport heb gelegen.
Ik had in eerste instantie de link nog niet gelegd tussen de VACUsport en het herstel van mijn blessure, maar op een gegeven moment vallen die puzzelstukjes wel op z’n plaats.
Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over. groeten, Luc van Es.

Naschrift redactie: Naast het bevorderen van het herstel stimuleert de VACUSport ook de genezing van blessures. Niet alleen bij de zwaardere (spier) blessures en bloeduitstortingen, deze zijn de hele dag voelbaar en het herstel wordt daardoor ook direct gesignaleerd. Maar ook kleinere "pijntjes", spierpijn, kramp etc. worden meegenomen. Pas bij navraag is men zich hiervan bewust.

Geen opmerkingen: