Zoeken in deze blog

woensdag 9 februari 2011

Dagboek VACUsport dag 2

Dagboek VACUsport dag 2
De perfecte dag

Gisteren merkte ik tijdens het laatste uur van mijn laatste training van de dag dat ik er goed door heen zat. En dan weet je dat er de volgende dag een schepje bovenop moet qua verzorging. Verzorging is uiteraard altijd van groot belang, maar ik moet nog 2 dagen doorkomen voor mijn rustdag. Toen ik vanochtend wakker werd voelden mijn benen zoals verwacht loodzwaar en had ik moeite met opstaan.
De dag begon met een goed ontbijt & krantje, en vervolgens mijn 2e VACUsport-sessie. Na de VACUsport-sessie ging ik voor een looptraining, wederom op de brunsummerheide. Ik had niet zoals de vorige keer aan het begin een zweverig gevoel. Maar ik had niet echt zware benen. Het eerste uur ging het niet super, maar wel beter als verwacht ( naar aanleiding van hoe ik wakker werd. Het laatste kwartier ging vervolgens heel lekker. Na de training mezelf direct goed verzorgd. Chocomel als hersteldrank, magere vruchtenkwark, Smove compressiekousen aan. En zo had ik even een ruim uur de tijd om bij te komen alvorens ik voor 4u de fiets op zou springen. Ik bereidde mijn fietstraining zorgvuldig voor om me optimaal te verzorgen, ook tijdens de training. Sportdrank, reepjes, zorgvuldig gepland, en de 90’s top 100 van 3fm op mijn mp3. De training ging geweldig. Mijn vader had mijn strakke planning goed in de gaten en zo stond er bij thuiskomst een bord lasagne klaar.
Kortom, een perfecte dag. Optimale verzorging/herstel wat betreft VACUsport, compressiekousen en voeding.
Morgen nog één trainingsdag alvorens mijn rustdag. Op de rustdag zal ik mijn 3e VACUsport-sessie doen, gevolgd door een dagje werken bij Wilma Running hardloopspeciaalzaak.
Luc van Es

Geen opmerkingen: